KIRKLARELİ BABAESKİ İLÇE MİLLÎ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ

2015-2016 Eğitim Öğretim Yılı İstatistik Bilgileri Toplantısı

2015-2016 Eğitim Öğretim  Yılı İstatistik Bilgi girişleri ile ilgili bilgilendirme toplantısı ilçemizdeki tüm resmi ve özel okul ve kurumların müdürlerinin katılımıyla , ilçe Milli Eğitim Şube Müdürü Muzaffer KARAMAN başkanlığında gerçekleştirildi. 
2015-2016 Eğitim Öğretim  Yılı İstatistik Bilgileri Toplantısı

Resmi İstatistik Programı kapsamında örgün ve yaygın eğitim istatistiklerinin üretilmesi ve örgün eğitim istatistiklerinin yayınlanmasında Bakanlığımız sorumlu kuruluş olarak tanımlanmıştır. Bu itibarla MEBBİS kapsamında MEİS Modülü, e-Yaygın Modülü ve e-Okul Yönetim Bilgi Sistemi kullanılarak 2015-2016 eğitim ve öğretim yılı eğitim istatistikleri oluşturulacaktır.

Bu kapsamda; bilgilerin elektronik ortamda doğru alınabilmesi ve güvenilir, tutarlı istatistikler üretilebilmesi için il-ilçe millî eğitim müdürlükleri ile okul ve kurumlarımızın yapması gereken işlemler aşağıda açıklanmıştır.

Buna göre;

1- e-Okul sisteminden, tüm resmi-özel bağımsız anaokulları, ilkokul, ortaokul ve tüm ortaöğretim kurumları bünyesindeki anasınıfları ile ilkokul, ortaokul ve ortaöğretim kurumlarına ait öğrenci ve bina bilgileri bilgi girişleri yapılacaktır. MEİS modülünden ise eğitim olanakları ekranlarına tüm resmi-özel kurumlar, öğretmen bilgileri ekranlarına Özel Öğretim Kurumları Genel Müdürlüğüne bağlı tüm kurumlar, kursiyer bilgileri ekranlarına sadece Özel Öğretim Kursu, özel motorlu taşıt sürücüleri kursu ve özel muhtelif kurslar bilgi girişi yapacaktır. Okula dönüşen dershaneler, geçmiş (eski kurum kodu ile) döneme ait kursiyer bilgilerini MEİS Modülüne, 2015-2016 Eğitim öğretim yılına ait öğrenci, bina ve bina kullanımı bilgilerini (yeni kurum kodu ile) e-Okul sisteminden gireceklerdir.

2- MEİS modülü ekranları yenilenip güncellendiğinden her kurum, kullanıcı adı ve şifresini girdiğinde karşısına gelen ekranlardan sadece kurum genel bilgileri altındaki ilgili ekranlara ve bağlı olduğu genel müdürlük altındaki ilgili ekranlara bilgi girişi yapacaktır. 

3- Mesleki ve Teknik Eğitim Genel Müdürlüğüne bağlı ikili mesleki eğitim merkezlerinin tüm bilgi girişleri MEİS Modülünden yapılacaktır. 

4- Pansiyonlu okullarla ilgili bilgi girişleri; pansiyon açma, kapama, kapasite artırımı ve pansiyon türü değişikliği gibi işlemlerle ilgili yetkiler, pansiyonun bağlı olduğu genel müdürlüklerde olduğundan bu gibi değişiklikler Devlet Kurumları Modülünden ilgili genel müdürlüklerce girilecektir. Yatılı öğrenci ekleme işlemi, öğrencinin pansiyonunda kaldığı okul müdürlüğü tarafından e-Okul sisteminden Kurum İşlemleri/Bilgi Giriş İşlemleri/Yatılı Öğrenci Bilgileri bölümünden zamanında yapılacaktır. 

5- Okul ve kurumlar, kullandıkları bina kendilerine ait ise bina kullanım ekranını dolduracak, tahsis ekranına herhangi bir bilgi girişi yapmayacaktır. Tahsis ekranı sadece kendi binası olmayan başka okulun binasını kullanan okul ve kurumlar tarafından doldurulacaktır. 

6287 sayılı Kanun kapsamında dönüştürme işlemi yapılmış olan ayrı kurum koduna sahip ilkokul ve ortaokul aynı binada eğitim veriyor ise, e-Okul sistemi içerisinde bulunan bina kullanımı ve diğer bina bilgileri ekranlarına bilgi girişi yapılırken;

 a) İlgili Kanun kapsamında dönüşüm işlemlerinde oluşturulan İl Milli Eğitim Müdürlüğü Eğitim Bölümü Planlama Komisyonunca, bina mülkiyetinin ilkokula mı, ortaokula mı ait olduğu belirlenip okul müdürlüğüne bildirilecektir.

b) Bilgi girişlerindeki mükerrerliğin önlenmesi için, aynı binada eğitim yapan okulların bina kullanımı ve diğer bina bilgileri ekranları, komisyonca binanın mülkiyeti verilen okul tarafından doldurulacaktır. Aynı binada eğitim yapan diğer okul ise, sadece tahsis ekranına hangi okulun binasını ve kaç dersliğini kullandığı bilgisini girecektir.

6- Bina kullanım ekranları güncellenirken, derslik, anasınıfı olarak kullanılan derslik, spor salonu, kütüphane, laboratuvar, vb. sayılarda hatalı veri girişi yapılmaması hususuna özen gösterilecektir. 

7- Öğretmenevi, öğretmenevi ve akşam sanat okulu, eğitim merkezi ve sosyal tesisler yatak kapasitelerini MEİS Modülünde bina bilgileri içerisindeki bina kullanımı ekranına, uygulama oteli bulunan anadolu otelcilik ve turizm meslek liseleri ise yatak kapasitelerini e-Okul sistemindeki bina bilgileri bölümü altındaki bina kullanımı ekranına girecektir.

8- 657 sayılı Devlet Memurları Kanununun 191. maddesi gereğince sağlık müdürlüğü, PTT, belediye vb. kurumların bünyesinde açılan okulöncesi kurumları ile Sosyal Politikalar Bakanlığı Çocuk Hizmetleri Genel Müdürlüğü’ne bağlı kurumlarında eğitim gören 36-66 ay arası çocuk sayıları, e-Okul sisteminden girilecektir. 

9- e-Okul Sisteminde; taşımalı eğitime tabi öğrenci, birleştirilmiş sınıflarda okuyan öğrenci ve kaynaştırma eğitimine tabi öğrenci bilgilerinin özür grupları ile birlikte eksiksiz olarak tanımlamalarının yapılması gerekmektedir. 

10- Halk Eğitim Merkezi, Mesleki Eğitim Merkezi, kursiyer, personel ve bina bilgi girişlerini http://eyaygin.meb.gov.tr adresindeki e-Yaygın Modülünden, eğitim olanakları bilgi girişlerini ise önceki yıllarda olduğu gibi MEİS Modülü üzerinden yapılacaktır.  

11- Yaygın eğitim kapsamındaki özel özel eğitim okullarının rehabilitasyon birimleriyle özel eğitim ve rehabilitasyon merkezlerinde kayıtlı olan bireylerin kursiyer bilgileri ve kursiyerlerin öğrenim durumları http://mebbis.meb.gov.tr adresindeki Özürlü Birey Modülünden ki öğrenim bilgisi giriş ekranı kullanılarak girilecektir. Bina bilgileri, eğitim olanakları ve personel durumu bilgileri ise MEİS Modülünden girilecektir.  

12- Bakanlığımıza bağlı okul ve kurumlar bilgisayar sayılarını, e-Okul sisteminde yer alan bina kullanım ekranlarına, “Büroda kullanılan bilgisayar sayısı, Eğitim amaçlı kullanılan bilgisayar sayısı ve Fatih projesi kapsamında tablet bilgisayar sayısı” ayrıntısında gireceklerdir.

13- Bilgi girişi işlemi sırasında ilgili genel müdürlükler ile il ve ilçe millî eğitim müdürlüğü yöneticileri, kendilerine bağlı okul ve kurumlardaki bilgi girişini MEİS Sorgu Modülünden sorgu alarak takip ve kontrol edeceklerdir. Ayrıca, bilgilerini girmeyen veya eksik giren okul ve kurumlarla ilgili gerekli önlemleri alacaklardır.

14- MEİS Modülü bilgi girişi işlemleri tamamlandıktan sonra girilen bilgiler sırasıyla okul müdürü, ilçe milli eğitim müdürü ve il milli eğitim müdürü tarafından 3 aşamalı olarak kontrol edilerek onaylanacaktır.

 

       2015-2016 eğitim ve öğretim yılı ile ilgili veri giriş işlemleri 19 Ekim 2015 Pazartesi günü başlayacak ve 6 Kasım 2015 Cuma günü tamamlanmış olması gerekmektedir.

2015-2016 eğitim ve öğretim yılı ile ilgili veri giriş işlemleri sunumu eki------------>/meb_iys_dosyalar/2015_10/13094449_20152016retmyilieokulvemesblglendrmetoplantisi.ppt


Hacı Hasan Mahallesi Atatürk Caddesi No 30 Babaeski/KIRKLARELİ - 0 288 512 11 07

MEB © - Tüm Hakları Saklıdır. Gizlilik, Kullanım ve Telif Hakları bildiriminde belirtilen kurallar çerçevesinde hizmet sunulmaktadır.